Denne side er oversat automatisk, det originale indhold kan findes på www.nkt.com

NKT styrker bæredygtighedsindsatsen ved at lancere sin Green Finance Framework

22. aug. 2022

I dag lancerer NKT sin Green Finance Framework for at fortsætte med at integrere virksomhedens bæredygtighedsstrategi i sine finansieringsordninger.

NKT er dedikeret til at forbinde en grønnere verden ved at muliggøre bæredygtig energioverførsel gennem højkvalitets strømkabelteknologi. Med annonceringen af den grønne finansieringsramme tager NKT endnu et vigtigt skridt på sin bæredygtighedsrejse.
"Bæredygtighed er en vigtig strategisk prioritet for NKT. Vi muliggør den grønne omstilling af samfund med vores strømkabelløsninger og har arbejdet på at reducere vores kablers CO2-fodaftryk, f.eks. ved at skifte til grøn elektricitet i vores produktion og ved at genanvende 100 % af vores skrot. At vores bæredygtighedsstrategi er knyttet til vores finansieringsramme er endnu et bevis på vores stærke engagement i kampen mod klimaforandringer," siger NKT's finansdirektør, Line Andrea Fandrup.
Den grønne finansieringsramme gør det muligt for NKT at finansiere støtteberettigede aktiver og udgifter med klare bæredygtige fordele. Disse kan omfatte, men vil ikke være begrænset til, kapitaludgifter såsom produktionsmaskiner og -udstyr, teknologi og IT, bygninger og F&U samt driftsudgifter såsom personaleomkostninger, reparationer og vedligeholdelse, energi og forsyning, transport og administration i forbindelse med produktion af elkabler, der anvendes til at forbinde vedvarende elproduktion med forbrugsområder.
Green Finance Framework er blevet udviklet sammen med Danske Bank, Nordea og Nykredit og er baseret på 2021-versionerne af International Capital Markets Association's (ICMA) Green Bond Principles og Green Loan Principles samt EU Taxonomy og den forventede EU Green Bond Standard.
For at bekræfte gennemsigtigheden og robustheden af rammen for grøn finansiering har NKT engageret CICERO Shades of Green til at fungere som en ekstern revisor i form af en second party opinion. CICERO Shades of Green har tildelt NKT's Green Finance Framework en middelgrøn skravering med en styringsscore på fremragende.
Den grønne finansieringsramme og CICERO Shades of Green's Second Party Opinion er tilgængelige på NKT's websted på: https://investors.nkt.com/green-financing

NKT Victoria turntable
Blue_green duotone - cable laying NKT Victoria